Legea vaccinării explicată pe înțelesul tuturor

Cred ca ați aflat cu toții de noul proiect științifico-fantastic, nesemnat, neasumat, al obligativității vaccinării. Declarațiile domnului ministru au fost contradictorii și neadevărate cu privire la prevederile proiectului de lege, lucru care arată că nici dânsul nu a citit proiectul înainte să vorbească. De ce l-ar citi? Oamenii nu contează.

Am studiat astăzi timp de 5 ore proiectul și ca și o concluzie aș spune că statul aliniază deopotrivă Adulții și copii și le anulează orice drept uman existent.
Pentru că multe persoane nu au cunoștințe juridice, iată un rezumat al proiectul de lege privind obligativitatea vaccinării, pe înțelesul tuturor.

Capitolul I – Dispoziții generale.

Autorii proiectului spun că prin această lege, se garantează și promovează interesul copilului de primi toate măsurile profilactice (vaccinuri) în vederea obținerii beneficiilor MAXIME privind starea de sănătate.

Cu toții știm ca aceste beneficii ale vaccinurilor, nu numai că nu există, ci chiar dacă ar exista nu pot fi dovedite în niciun fel. Nimeni nu poate demonstra că lui Ion Mihai Condurache (p.fictiv) din comuna Adonate, i se vor crea anticorpi după administrarea vaccinului ROR.

Așa cum spun nenumăratele studii științifice, apariția de anticorpi nu este garantată de vaccin ci de modul în care organismul pacientului reacționează. Deci, nu putem vorbi despre asigurarea de beneficii maxime.

În vaccinare, ca de altfel în toată medicina, nimeni nu poate garanta siguranța unui act medical, chiar cel mai simplu. Nimeni nu poate da garanții, pentru că orice act medical implică riscuri. Cum există “maxime” beneficii, așa pot exista și “maxime” riscuri (în proporție egala sau înclinată 100% spre riscuri).

Principalele obiective ale acestui proiect sunt:

– atingerea unei rate a vaccinării de 95% (pentru copii) cu vaccinurile din schema națională și de 50% cu vaccinuri opționale pentru persoanele ce sunt vizate ca și grupuri de risc (medici, asistente, avocați, profesori, educatoare, instructori, bătrâni etc).

– asigurarea accesului la servicii de calitate (???) și inovative (???) pentru întreaga populație

Vaccinuri de calitate? Ați auzit așa ceva? Mai departe în proiect (voi detalia într-un viitor articol) se consemnează că sancțiunea în caz de păstrare necorespunzătoare a vaccinurilor, se va sancționa cu….AVERTISMENT (ART 71, Alin 3, pct 1, cu referire la ART 50, lit D)

Deci, până aici cu intenția autorităților de a vă oferi vaccinuri de calitate.

Mai departe veți afla că aleșii fac și excepție de la legea achizițiilor publice și vor să cumpere vaccinurile fără licitații, direct de la producătorii sau distribuitorii de vaccinuri. În mod normal, orice achiziție publică se face NUMAI după ce statul organizează o licitație, unde va alege oferta cea mai convenabilă. (Cel puțin teoretic, evitându-se favorizarea unei firme sau alteia). În acest proiect aleșii își crează o portiță pentru a scapa de această licitație. (ART 34 – va fi detaliat mai târziu)

Mai departe, avem cuvântul INOVATIV. Nu este un cuvânt pus la întâmplare acolo.

Ceea ce nu știți, ceea ce aleșii poate vor să nu aflați este diferența dintre medicamentele generice și inovative.

Medicamentele generice – au costuri cu pana la 90% mai mici decat medicamentele inovative

Medicamentele inovative – sunt acele medicamente care introduc în aria terapeutica o substanță activă nouă: un compus cu o structură nouă și un mecanism nou de acțiune.

Medicamentelele generice și medicamentele inovative au același efect terapeutic.

Atât medicamentul inovativ, cât și cel generic, au aceeași substanță activă și în aceeași doză, ceea ce le permite celor două categorii de medicamente să fie echivalente din punct de vedere terapeutic. Deși au un preţ mai mic, medicamentele generice au același efect asupra organismului ca medicamentul inovativ.

“Ești tentat să te intrebi: dacă este cu 30% mai ieftin, este oare mai putin eficient cu 30%? Nu! Medicamentele generice se încadrează din punct de vedere al eficacității în intervalul reglementat.”, explica Prof. Dr. Dumitru Lupuleasa, Președintele Colegiului Farmaciștilor în cadrul unui interviu.

Așadar, pe piața din România vor ajunge vaccinuri inovative, adică scumpe și atât. Va închipuiți efortul bugetar și buzunarele doldora ale companiilor farmaceutice?

Tot în cadrul acestui prim capitol, se vorbește pentru prima dată despre obligativitate și se spune că vaccinarea copiilor cu vaccinurile prevăzute în Calendarul Național de Vaccinare (pe viitor îl voi prescurta cu inițialele CNV, deoarece ne vom lovi des de acest termen), precum și cu alte vaccinuri pe care tot aleșii ni le vor impune prin diferite situații “epidemiologice” va fi obligatorie.

În aceste situații epidemiologice se va vaccina precum animalele cu mijloace fixe și mobile.

Ați văzut-o pe tanti cu rochia și geanta frigorifică roz, care ținea lângă sandwich și apa dânsei vaccinurile? Exact așa va fi. În parc, la WC, pe plajă, în pădure, va veni cineva cu seringa să vă fugărească copiii și pe voi. Ce dacă vor ține vaccinurile în căldură la 40 de grade. Se vor alege doar cu un avertisment, în timp ce părintelui îi moare copilul.
O altă minciună grasă, pe care o găsiți la ART 7, este ca statul român asigură vaccinuri eficace și sigure.
Nu există vaccinuri sigure, pentru că implică riscuri, iar cuvântul risc și cuvântul sigur sunt antonime.
Despre eficacitate, am vorbit mai sus.
Urmează partea mea preferată din acest capitol. Întrebare: Cine credeți ca stabilește reactiile adverse postvaccinare?
Prospectul, medicul..? Cine? La oricine v-ați gândit este greșit.

Conform articolului 8, aliniat 2 din minunatul proiect, reacțiile postvaccinare sunt stabilite …. prin…. Hotărâre a Guvernului României.

La asta nu v-ați așteptat nu?

Deci, guvernul va decide ce anume poate să manifeste copilul dvs., pentru a fi considerată reacție postvaccinare.

Recent, Aprilie 2017 a fost actualizat prospectul ROR și s-a adăugat încă o reacție adversa edem hemoragic acut. (https://www.fda.gov/downloads/BiologicsBloodVaccines/Vaccines/ApprovedProducts/UCM558984.pdf)

Ce înțelegem de aici? Că vaccinurile sunt încă experimentale și întodeauna pot apărea reacții adverse noi, care pot completa prospectul.

În România, o dată cu apariția acestui proiect de lege, se exclude total șansa de a se mai recunoaște orice altă reacție adversă în afara celor pe care guvernul vi le dictează . ATENȚIE, Guvernul, nu prospectul!!!

Mai departe, copilul suferă o reacție adversă gravă. Ce este de făcut, conform proiectului vaccinării?

ART 8, Alin 3 ne spune că aceasta reacție adversă și legătura ei cu vaccinul administrat se va face de către Grupul Tehnic de Coordonare a Activităților de Vaccinare.

Adică, în loc să îți duci copilul la spital, cauți rapid Grupul acesta tehnic, ca să îți confirme ca este reacție adversă. Chiar dacă este trecută pe prospect, chiar dacă copilul tău intră în convulsii sau în comă, dacă NU îl duci la acest grup tehnic, nu este reacție postvaccinare.

Simțindu-mă pe deplin în siguranță, știind că acest grup tehnic va veghea deasupra mea, mergem mai departe:

Ce se întâmplă când copilul rămâne paralizat de la vaccin și se constată că această reacție este imputabilă producătorului vaccinului?

Ce credeți că va face statul român?

Credeți că va da producatorul în judecată și va lupta cu toate resursele pentru despăgubirea suferinței copilului dumneavoastră?

Mă rog…poate un pic mai puțin? Mai puțin?

Greșit. Conform ART 8, Alin 4, vi se va da o sumă mică ca și valoare compensatorie (ce frumos sună, negoț cu viața copilului), apoi statul va solicita recuperarea acestei sume mici de la producător.

Cu alte cuvinte, producatorul poate pune în vaccin și clor pur. NU va Răspunde niciodată.

Apoi, mai găsim un articol (9) special dedicat publicității vaccinurilor. În acest articol statul da mâna liberă societăților comerciale producătoare de vaccinuri să deruleze campanii de publicitate singure sau în parteneriat cu Ministerul Sănătății.

Capitolul II – Regimul juridic al vaccinării

În acest capitol sunt reglementate categoriile de vaccinuri obligatorii și anume:

Vaccinurile stabilite prin Calendarul Național de Vaccinare (CNV) pentru copii
Vaccinuri suplimentare pe care Guvernul le va impune când va declara :”situație epidemiologică”
Vaccinarile pentru personalul medico – sanitar din unitatile sanitare publice si private. Toți medicii/asistentele/infirmierele/portarul/femeia de servici din unitățile sanitare (clinici dentare, spitale, clinici private indiferent de domeniul în care își exercită activitațile) vor fi obligati să se vaccineze cu cele desemnate ca fiind “vaccinuri obligatorii”
Vaccinarile pentru alt personal din unitățile publice și private (indiferent dacă unitatile sunt medicale sau nu), care prin natura atribuțiilor sunt expuse suplimentar la boli infecțioase (???) Cu toții suntem expuși, conform teoriei provaccinare, la boli infecțioase, deci în aceasta categorie intră TOATA LUMEA care lucrează cu publicul (vânzătoare, casieră, educatoare, muncitor necalificat, învățător, avocat, polițist, profesor, pictor, etc) Categoriile exacte urmeaza a fi stabilite prin HG.
Dar vaccinurile opționale care sunt?

Fiți fără grijă, vă răspunde proiectul vaccinarii la art 14.

Sunt recomandate urmatoarele categorii de vaccinări:

Vaccinurile opționale din afara CNV pentru copii.
Vaccinurile stabilite prin Calendarul Național de Vaccinare al adultului (aici se face referire pentru prima dată la vaccinarea adulților, care nu intră în categoria de mai sus)
Vaccinarea femeilor gravide
Vaccinarea persoanelor care prezintă afecțiuni cronice și la care aparitia bolilor infecțioase, care pot fi prevenite prin vaccinare, ar putea duce la decompensarea acestora și le-ar putea pune în pericol viața.
Vă rog să observați că este primul act normativ în care se vorbește cu atâta dragoste despre bolnavii cronici. Inițiatorii acestui proiect, iubesc oamenii cu adevărat.

Dar cine sunt bolnavii CRONICI?

Statisticile arată că în România trăiesc 3,5 milioane de bolnavi cronici dintre care 1,7 milioane suferă de hepatită B sau C, 1 milion suferă de diabet si 400.000 suferă de cancer.

Iată care sunt cele 10 boli cronice de care suferă românii:

HEPATITA
CANCERUL
DIABETUL
BOLILE CARDIO – VASCULARE
BOLILE DE RINICHI
BOLILE APARATULUI RESPIRATOR
BOLILE APARATULUI DIGESTIV
BOLILE PSIHICE
BOLILE BĂTRÂNETII (Nu râdeți, este pe bune)

Principalele boli supranumite “ale bătrânetii” sunt glaucomul, poliartrita si boala Parkinson. Glaucomul atrage o prescriere de 7,80 % din cele 31 de boli cronice. Urmează Parkinson (6,87%) si poliartita reumatoidă (6,71%), SIDA
În concluzie, TOȚI românii trebuie să se vaccineze. (A se vedea articolul “Romania mea vaccinată, moare”)

RENV – va fi dumnezeul vaccinurilor, va fi baza de date unde vom găsi de toate: vaccinuri, zone, medici, nevaccinați, etc.
Prezentarea copilului la vaccinare constituie responsabilitatea părintelui. – De aici începe partea cea mai urâtă a proiectului:

Întrebare: Ce se întamplă dacă nu ești de acord cu vaccinarea dar nu dai declarație scrisă?
Răspuns: Copilul îți va fi vaccinat cu FORȚA pentru că în momentul absurd în care acest proiect ar intra în vigoare, conform art 21 alin 2 si alin 3, consimțământul pentru vaccinare SE PREZUMĂ ca fiind dat.

Vă închipuiți abuzurile care se vor face, câți copii vor fi vaccinati cu forța când părinții vor fi dați afară din cabinet, sub scuza patetică și criminală că consimțământul părintelui este PREZUMAT A FI DAT PENTRU VACCINARE?

Faceți un exercițiu de imaginație. Copil cu tuse (conform argumentelor provaccinare, tusea nu este o contraindicație la vaccinare, se vaccinează.). Doi parinți tineri, necunoscători, speriați, se prezintă la cabinetul medicului. Medicul, fără să le spună, administrează copilului 4 vaccinuri : ROR, DTP, PNEUMOCOCIC si VARILIX.

Ajungând acasă reacțiile adverse nu încetează să apară, părinții întreabă medicul, medicul spune ca a vaccinat copilul. Părinții întreabă DE CE a vaccinat fără ACORDUL LOR? Medicul răspunde: Pentru că legislația îmi permite să vaccinez fără acordul tau, acordul este PREZUMAT dacă nu îl dai în scris.

Contraindicațiile de vaccinare:

Se acceptă numai contraindicațiile de vaccinare DEFINITIVE și fiecare contraindicație va fi certificată de Comisia Județeană de Vaccinare din județul de domiciliu al copilului, la solicitarea părintelui.
La înscrierea COPIILOR SAU ADULȚILOR într-o unitate de învățământ sau o altă colectivitate, instituția are obligația de a solicita prezentarea unei ADEVERINȚE, emisa de medicul de familie care are în evidența sa persoana respectivă, care să ATESTE sau să INFIRME efectuarea vaccinărilor obligatorii.
Ce înseamnă UNITATE DE ÎNVĂȚĂMÂNT (conform definiției din lege) – toate categoriile de unități de învățământ prevăzute de Legea Educației, inclusiv nivelele antepreșcolar (0-3 ani) și învățământul preșcolar (3-6 ani).
Ce înseamnă COLECTIVITATE: înseamnă un grup de copii sau adulți care, după caz, frecventează cursurile unei instituții de învățământ de stat, particular sau confesional în România, inclusiv cele ale unei instituții din învățământul special și special integrat precum și orice instituție care asigură servicii sociale de cazare pe perioada determinată sau nedeterminată, ori în centre de zi, pentru copii, familie, persoane cu dizabilități, persoane cu afecțiuni psihic, persoane vârstnice (azilele pentru bătrâni), persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice, victime ale traficului de persoane, precum și pentru solicitanți de azil sau imigranți.
Ce se întâmplă dacă se prezintă o ADEVERINȚĂ în care figurează că vaccinurile obligatorii nu au fost efectuate?
Conform art 24 din Proiectul de Lege, persoana responsabilă (părintele) are obligația prezentării, până la intrarea în colectivitate, a unuia din cele doua documente eliberate de Comisia Județeană de Vaccinare :
Calendarul de recuperare pentru vaccinurile obligatorii , în acest caz schema trebuie recuperată într-un an de la data admiterii in colectivitate.
sau Adeverința contraindicațiilor medicale DEFINITIVE pentru anumite vaccinuri.
Dacă părintele NU PREZINTĂ unul din acele documente, unitatea de învățământ are obligația de a sesiza Comisia Județeană de Vaccinare în maxim 30 de zile de la data intrării în colectivitate a copilului.

Vaccinurile obligatorii la intrarea în colectivitate a copiilor sunt cele împotriva: Difteriei, Tetanosului, Tusei Convulsive, Poliomielitei, Rujeolei, Rubeolei, Oreion si Hepatita B

SANCȚIUNI

Prin articolul 59 din prezentul proiect de lege, personalului medico-sanitar și farmaceutic i se interzice să vorbească împotriva vaccinării:
Personalul medico-sanitar și farmaceutic cu drept de liberă practică, indiferent de specialitate, are următoarele obligații:

a) să nu furnizeze informații eronate, nedovedite științific, tendențioase legate de vaccinuri și activitatea de vaccinare;
b) să prescrie vaccinarea pentru pacienții din grupe de risc, dacă este cazul, care sunt în monitorizarea lor clinică.

Problema proiectului în sine, o reprezintă faptul că EXISTĂ STUDII ȘTIINȚIFICE care vorbesc despre ineficiența și periculozitatea actului vaccinării.
Alte aspecte legale ce sunt încălcate în acest articol nu le voi divulga. Le voi invoca în instanță când și dacă va fi cazul.
Bolnavii de risc, despre care se face referire la litera b) i-am enumerat aici. Medicul este obligat astfel de a prescrie (a se înțelege pe rețetă, vaccinuri pentru persoanele bolnave de CANCER, SIDA și alte boli grave – ce impact credeți că va avea vaccinul asupra sănătății acelui om?)
Revenind la SANCȚIUNI, nerespectarea acestui articol constituie ABATERE DISCIPLINARĂ GRAVĂ și se sancționează de către Colegiul Medicilor din România, OAMMR, CFR și Colegiul Medicilor Dentiști (art 71 din Proiectul de Lege).

2. Conform art 41 din Proiect
În activitatea de vaccinare, au responsabilități și obligații:

a) Ministerul Sănătății, în calitate de autoritate competentă de decizie în domeniul vaccinării;
b) Institutul Național de Sănătate Publică; c)Direcțiile de Sănătate Publică Județene și cea a Municipiului București;
d) Casa Națională de Asigurări de Sănătate;
e) Ministerul Educației Naționale;
f) Inspectoratele Școlare Județene și unitățile de învățământ;
g) Autoritățile administrației publice locale; h) Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului;
i) Colegiul Medicilor din România;
j) Ordinul Asistenților Medicali din România;
k) Colegiul Farmaciștilor din România;
l) Colegiul Medicilor Dentiști din România;
m) furnizorii de servicii medicale de vaccinare;
n) părinții sau reprezentanții legali ai minorilor, precum și persoanele fizice cu vârste mai mari de 18 ani, eligibile la vaccinare;
o) Comisiile de vaccinare județene și respectiv a Municipiului București;
p) GTCAV.

Daca aceste institutții nu își asumă si exercită obligațiile referitoare la vaccinare, acest fapt reprezintă ABATERE DISCIPLINARĂ GRAVĂ și se sancționează conform legii. (Nu se precizează care vor fi sancțiunile exacte)

Cunoașteți situația când depășiți pe linie continuă și polițistul întocmește un Proces Verbal de Contraventie? Același lucru se va întampla și în următoarele situații, sancțiunile se vor da sub formă de contravenții (aplicându-se același regim cu cel al contravențiilor rutiere, deși nu se specifică exact unde și când trebuie contestată contravenția).

Se sancționează cu AVERTISMENT la prima abatere:

Furnizorii de servicii medicale de vaccinare dacă:

NU prestează servicii medicale de vaccinare.
NU asigură raportarea în RENV a tuturor cazurilor de RAPI, conform metodologiei elaborate de INSP.
NU asigură păstrarea în condiții adecvate a vaccinurilor (!!!). Cu alte cuvinte, poate să țină vaccinul și sub pernă, nu pățesc nimic, indiferent de ce pațește pacientul.
NU asigură dotarea cu medicamente şi instrucțiuni pentru conduita adecvată în cazurile de reacții adverse postvaccinale imediate. (MARE ATENTIE la cuvantul “imediate”, adică dacă nu intră copilul în comă în 3 secunde după vaccinare, nimeni nu trebuie să asigure nimic, nici medicamente, nici instrucțiuni, părintele se descurcă singur).
NU trimit către Comisia Județeană de Vaccinare sau a Municipiului Bucureşti, pentru analiză și rezolvare, lista cazurilor care prezintă contraindicații definitive, lista refuzurilor la vaccinare consemnate prin semnarea formularului de refuz, precum și lista copiilor care nu s-au prezentat la vaccinare, după depășirea cu 3 luni a vârstei eligibile stabilite în calendar pentru fiecare vaccin. – avertisment.
Dacă NU informează medicul de familie al acestora prin completarea adeverinței de vaccinare și prin transmiterea unei scrisori medicale inclusiv în format electronic ori în altă modalitate stabilită prin Ordin al ministrului sănătății.
Dacă NU asigură vaccinarea corectă a copiilor şi NU introduce în RENV datele privind vaccinările efectuate conform Calendarului Național de Vaccinare.
Dacă medicii de familie NU pun la dispoziția pacientului sau, după caz, a persoanei responsabile cu creșterea și educarea copilului minor, la cerere, antecedentele vaccinale ale copilului, sub forma unei adeverințe sau a unui alt document formalizat.
Dacă medicii de familie NU comunicaă Serviciului Public de Asistență Socială cazurile în care părinții sau persoana responsabilă, după caz, nu desemnează persoana care va însoți copilul la vaccinare.
Dacă medicii de familie NU informează părinții sau, după caz, persoana responsabilă despre utilitatea administrării vaccinurilor din Calendarul Național de Vaccinare, dar și despre posibilitatea de a suplimenta schema națională cu vaccinurile recomandate.
Dacă NU se va consemna în documentul eliberat pentru înscrierea în colectivitate “antecedente vaccinale complete corespunzătoare vârstei” sau “antecedente vaccinale incomplete corespunzător vârstei”sau sintagma „nevaccinat”.
Dacă se vor desfășura servicii medicale de vaccinare de către cadre medicale neorganizate ca furnizori de servicii medicale conform prevederilor legale.
Unitatile de învățământ:

Dacă NU vor să efectueze informarea COPIILOR cu privire la vaccinare.
Dacă NU vor solicita documentele prevăzute la art. 24, art. 25 alin. (1), art. 26; (adeverința de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, dacă nu sesisează Comisia Județeană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați)
Dacă NU vor să ofere părinților sau altor reprezentanți legal, după caz, la cerere sau în mod public, o statistică privind numărul de copii nevaccinați din cadrul școlii.
Dacă nu vor efectua informarea cu privire la vaccinare, cu implicarea cadrelor medicale din unitățile de învățământ sau din direcțiile de sănătate publică în cadrul unor activități curriculare și extracurriculare, în cadrul unor discipline din planul de învățământ care permit abordarea acestui subiect: biologie, anatomie, cultură civică, educație pentru sănătate, dirigenție.
Autoritățile administrației publice locale (Primăriile)

Dacă NU vor solicita documentele prevăzute la art. 23-24, art. 25 alin. (1) ((adeverința de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, dacă nu sesisează Comisia Județeană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați)), după caz, pentru copiii care nu frecventează o unitate de învățământ, la admiterea și menținerea copiilor într-o instituție/unitate de asistență socială în care se asigură servicii sociale cu cazare, pe perioadă determinată sau nedeterminată, ori în centre de zi;
Dacă NU vor comunica Comisiei Județene de Vaccinare și a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București lista copiilor care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare;
Dacă NU vor oferi servicii de consiliere pentru familie precum și alte servicii sociale în legătură cu vaccinarea în funcție de nevoile identificate;
Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului

Dacă NU vor lua măsurile necesare astfel încât dosarul copilului din sistemul de protecție specială să conțină documentele prevăzute la 23-24, art. 25 alin. (1), după caz;(adeverinta de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, dacă nu sesisează Comisia Județeană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați).
Dacă NU vor lua măsurile necesare informării copiilor din sistemul de protecție specială cu privire la vaccinare, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică.
Dacă NU vor identifica la solicitarea Comisiei Județene de Vaccinare sau a Municipiului București, piedicile întâmpinate de către părinţi sau alți reprezentanţi legali în calea vaccinării şi să ofere consiliere acestora.
Dacă NU vor transmite trimestrial Comisiei Județene de Vaccinare și Comisiei de Vaccinare a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București situația copiilor din sistemul de protecție specială care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare.
Părinții și celelalte persoane responsabile de creșterea și educarea copilului

Dacă NU se vor prezenta la medicul de familie/furnizorul de servicii medicale pentru realizarea vaccinărilor complete corespunzătoare vârstei în cazul vaccinărilor obligatorii (ATENȚIE, NU pentru informare, ci pentru realizarea EFECTIVĂ a vaccinărilor).
Dacă nu vor să se prezinte în cazul în care sunt convocați de Comisia Județeană de Vaccinare sau de cea a Municipiului București. (Deci, nici vorba de consiliere dată de medicul de familie, cum a afirmat greșit și absurd domnul ministru, ci vorbim de Convocare dată de Comisia Județeană de Vaccinare, în cazul copiilor nevaccinați)
Se sancționează cu AMENDĂ de la 500 la 1000 lei, dacă fapta se află la a DOUA ABATERE, în termen de maxim 6 luni de la aplicarea primei sancțiuni:

Furnizorii de servicii medicale de vaccinare dacă:

NU prestează servicii medicale de vaccinare.
NU asigură raportarea în RENV a tuturor cazurilor de RAPI, conform metodologiei elaborate de INSP.
NU asigură păstrarea în condiții adecvate a vaccinurilor (!!!). Cu alte cuvinte, poate să țină vaccinul și sub pernă, nu pățesc nimic, indiferent de ce pateste pacientul.
NU asigură dotarea cu medicamente şi instrucțiuni pentru conduita adecvată în cazurile de reacții adverse postvaccinale imediate. (MARE ATENTIE la cuvantul “imediate”, adica daca nu intra copilul in coma in 3 secunde dupa vaccinare, nimeni nu trebuie sa asigure nimic, nici medicamente, nici instructiuni, parintele se descurca singur)
NU trimit către Comisia Județeană de Vaccinare sau a Municipiului Bucureşti, pentru analiză și rezolvare, lista cazurilor care prezintă contraindicații definitive, lista refuzurilor la vaccinare consemnate prin semnarea formularului de refuz, precum și lista copiilor care nu s-au prezentat la vaccinare, după depășirea cu 3 luni a vârstei eligibile stabilite în calendar pentru fiecare vaccin. – avertisment.
Dacă NU informează medicul de familie al acestora prin completarea adeverinței de vaccinare și prin transmiterea unei scrisori medicale inclusiv în format electronic ori în altă modalitate stabilită prin Ordin al ministrului sănătății.
Dacă NU asigură vaccinarea corectă a copiilor şi NU introduce în RENV datele privind vaccinările efectuate conform Calendarului Național de Vaccinare.
Dacă medicii de familie NU pun la dispoziția pacientului sau, după caz, a persoanei responsabile cu creșterea și educarea copilului minor, la cerere, antecedentele vaccinale ale copilului, sub forma unei adeverințe sau a unui alt document formalizat.
Dacă medicii de familie NU comunică Serviciului Public de Asistență Socială cazurile în care părinții sau persoana responsabilă, după caz, nu desemnează persoana care va însoți copilul la vaccinare.
Dacă medicii de familie NU informează părinții sau, după caz, persoana responsabilă despre utilitatea administrării vaccinurilor din Calendarul Național de Vaccinare, dar și despre posibilitatea de a suplimenta schema națională cu vaccinurile recomandate.
Dacă NU se va consemna în documentul eliberat pentru înscrierea în colectivitate “antecedente vaccinale complete corespunzătoare vârstei” sau “antecedente vaccinale incomplete corespunzător vârstei”sau sintagma „nevaccinat”.
Dacă se vor desfășura de servicii medicale de vaccinare de către cadre medicale neorganizate ca furnizori de servicii medicale conform prevederilor legale.

Autoritățile administrației publice locale (Primariile)

Dacă NU vor solicita documentele prevazute la art. 23-24, art. 25 alin. (1) ((adeverinta de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, daca nu sesisează Comisia Județeană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați)), după caz, pentru copiii care nu frecventează o unitate de învățământ, la admiterea și menținerea copiilor într-o instituție/unitate de asistență socială în care se asigură servicii sociale cu cazare, pe perioadă determinată sau nedeterminată, ori în centre de zi;
Dacă NU vor comunica Comisiei Județene de Vaccinare și a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București lista copiilor care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare;
Dacă NU vor oferi servicii de consiliere pentru familie precum și alte servicii sociale în legătură cu vaccinarea în funcție de nevoile identificate;
Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului

daca NU vor lua măsurile necesare astfel încât dosarul copilului din sistemul de protecție specială să conțină documentele prevăzute la 23-24, art. 25 alin. (1), după caz;(adeverinta de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, daca nu sesiseaza Comisia Judeteana de Vaccinare cu privire la copii nevaccinati)
daca NU vor lua măsurile necesare informării copiilor din sistemul de protecție specială cu privire la vaccinare, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică
daca NU vor identifica la solicitarea Comisiei Județene de Vaccinare sau a Municipiului București, piedicile întâmpinate de către părinţi sau alți reprezentanţii legali în calea vaccinării şi să ofere consiliere acestora;
daca NU vor transmite trimestrial Comisiei Județene de Vaccinare și Comisiei de Vaccinare a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București situația copiilor din sistemul de protecție specială care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare.
Se va sanctiona cu amenda de la 1000 lei la 2.500 lei, la a doua si la urmatoarele constatari ale abaterii:

Unitatile de invatamant:

Daca NU SUSPENDA participarea la cursuri sau la alte forme de participare colectivă a copiilor care nu sunt vaccinați potrivit Calendarului Național de Vaccinare, in cazul unei epidemii declarate
Autoritățile administrației publice locale (Primăriile)

Dacă NU vor solicita documentele prevazute la art. 23-24, art. 25 alin. (1) ((adeverinta de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, dacă nu sesisează Comisia Judeteană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați)), după caz, pentru copiii care nu frecventează o unitate de învățământ, la admiterea și menținerea copiilor într-o instituție/unitate de asistență socială în care se asigură servicii sociale cu cazare, pe perioadă determinată sau nedeterminată, ori în centre de zi;
Dacă NU vor comunica Comisiei Județene de Vaccinare și a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București lista copiilor care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare;
Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului

Dacă NU vor transmite trimestrial Comisiei Județene de Vaccinare și Comisiei de Vaccinare a Municipiului București din cadrul Direcției de Sănătate Publică Județeană și a Municipiului București situația copiilor din sistemul de protecție specială care nu au fost vaccinați conform Calendarului Național de Vaccinare.
Părinții și celelalte persoane responsabile de creșterea și educarea copilului

Dacă NU se vor prezenta la medicul de familie/furnizorul de servicii medicale pentru realizarea vaccinărilor complete corespunzătoare vârstei în cazul vaccinărilor obligatorii (ATENTIE, NU pentru informare, ci pentru realizarea EFECTIVĂ a vaccinărilor)
Daca nu vor să se prezinte în cazul în care sunt convocați de Comisia Județeană de Vaccinare sau de cea a Municipiului București. (Deci, nici vorba de consiliere dată de medicul de familie, cum a afirmat greșit și absurd domnul ministru, ci vorbim de Convocare dată de Comisia Județeană de Vaccinare, în cazul copiilor nevaccinați)
Se va sancționa cu amendă de la 2.500 lei la 5.000 lei, la a doua și la următoarele constatări ale abaterii:

Direcțiile Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului

Dacă NU vor lua măsurile necesare astfel încât dosarul copilului din sistemul de protecție specială să conțină documentele prevăzute la 23-24, art. 25 alin. (1), după caz;(adeverința de vaccinare, scutirea de vaccinare, calendarul de recuperare, dacă nu sesisează Comisia Județeană de Vaccinare cu privire la copii nevaccinați).
Dacă NU vor lua măsurile necesare informării copiilor din sistemul de protecție specială cu privire la vaccinare, în colaborare cu Direcțiile de Sănătate Publică.

Se va sancționa cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei următoarele fapte:

Furnizorii de servicii medicale de vaccinare

NU asigură raportarea în RENV a tuturor cazurilor de RAPI, conform metodologiei elaborate de INSP.
NU asigură păstrarea în condiții adecvate a vaccinurilor (!!!). Cu alte cuvinte, poate să țină vaccinul și sub pernă, nu pățesc nimic, indiferent de ce pățețte pacientul.
NU asigură dotarea cu medicamente şi instrucțiuni pentru conduita adecvată în cazurile de reacții adverse postvaccinale imediate. (MARE ATENȚIE la cuvântul “imediate”, adică dacă nu intră copilul în comă în 3 secunde după vaccinare, nimeni nu trebuie să asigure nimic, nici medicamente, nici instrucțiuni, părintele se descurcă singur)
NU trimit către Comisia Județeană de Vaccinare sau a Municipiului Bucureşti, pentru analiză și rezolvare, lista cazurilor care prezintă contraindicații definitive, lista refuzurilor la vaccinare consemnate prin semnarea formularului de refuz, precum și lista copiilor care nu s-au prezentat la vaccinare, după depășirea cu 3 luni a vârstei eligibile stabilite în calendar pentru fiecare vaccin. – avertisment.
Dacă NU informează medicul de familie al acestora prin completarea adeverinței de vaccinare și prin transmiterea unei scrisori medicale inclusiv în format electronic ori în altă modalitate stabilită prin Ordin al ministrului sănătății.
Dacă NU asigură vaccinarea corectă a copiilor şi NU introduce în RENV datele privind vaccinările efectuate conform Calendarului Național de Vaccinare.
Dacă medicii de familie NU pun la dispoziția pacientului sau, după caz, a persoanei responsabile cu creșterea și educarea copilului minor, la cerere, antecedentele vaccinale ale copilului, sub forma unei adeverințe sau a unui alt document formalizat.
Dacă medicii de familie NU informează părinții asupra drepturilor și obligatiilor privind vaccinarea.
Dacă medicii de familie NU comunică Serviciului Public de Asistență Socială cazurile în care părinții sau persoana responsabilă, după caz, nu desemnează persoana care va însoți copilul la vaccinare.
Dacă medicii de familie NU informează părinții sau, după caz, persoana responsabilă despre utilitatea administrării vaccinurilor din Calendarul Național de Vaccinare, dar și despre posibilitatea de a suplimenta schema națională cu vaccinurile recomandate.
Dacă NU se va consemna în documentul eliberat pentru înscrierea în colectivitate “antecedente vaccinale complete corespunzătoare vârstei” sau “antecedente vaccinale incomplete corespunzător vârstei”sau sintagma „nevaccinat”.
Dacă se vor desfășura servicii medicale de vaccinare de către cadre medicale neorganizate ca furnizori de servicii medicale conform prevederilor legale.
Părinții și celelalte persoane responsabile de creșterea și educarea copilului

După ce se va lua evidență copilul nevaccinat, se vor consilia cel puțin o dată la 3 luni părinții sau ceilalți reprezentanți legali ai minorilor care trebuie vaccinați, până la acceptarea planului de recuperare,se va stabili un plan de recuperare pentru antigenele obligatorii posibil a fi administrate în conformitate cu vârsta și se monitorizează cazul până la administrarea tuturor vaccinurilor corespunzătoare vârstei, părinții vor fi amendați cu amenda între 5000 si 10.000 de lei dacă:

Dacă NU se vor prezenta la medicul de familie/furnizorul de servicii medicale pentru realizarea vaccinărilor complete corespunzătoare vârstei în cazul vaccinărilor obligatorii. (ATENȚIE, NU pentru informare, ci pentru realizarea EFECTIVĂ a vaccinărilor)
Dacă nu vor să se prezinte în cazul în care sunt convocați de Comisia Județeană de Vaccinare sau de cea a Municipiului București. (Deci, nici vorba de consiliere dată de medicul de familie, cum a afirmat greșit și absurd domnul ministru, ci vorbim de Convocare dată de Comisia Județeană de Vaccinare, în cazul copiilor nevaccinați)

Contravențiile vor fi aplicate de DIRECȚIILE DE SĂNĂTATE PUBLICĂ JUDEȚENE prin inspectorii sanitari de stat și asistenți inspectori sanitari.

NOI NU Vaccinam

Acest articol a fost publicat în Vaccin. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Legea vaccinării explicată pe înțelesul tuturor

  1. Pingback: PROTEST ANTIVACCINARE OBLIGATORIE! Duminică 13 august, Piața Victoriei (Muzeul Antipa) orele 15:00 – 17:00 | ortodoxiadreaptacredinta

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s